Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

A közlekedési tárgyú kormányrendeletek módosításáról szóló 289/2018. (XII. 21.) Korm. rendelet szerint: "2019. január 1-től konténer vagy cserefelépítmény fuvarozása akkor kezdhető meg jogszerűen, ha a feladó a fuvarozó részére átadta a konténer vagy cserefelépítmény tömegét, fontosabb jellemzőit tanúsító bizonylatot, amelyet a fuvarfeladat során a járműben kell tartani. Amennyiben a közúti ellenőrzés során a konténer vagy cserefelépítmény tömegét tanúsító bizonylatot a gépjárművezető nem tudja bemutatni, úgy közigazgatási bírságot szab ki a hatóság, amelynek összege 30.000 forint". Az előírással és annak betartásával kapcsolatban értelmezési kérdések merültek fel, melyek visszaköszöntek a hatósági ellenőrzéseknél is. A jogos észrevételek alapján az ITM szakmai iránymutatást adott ki a konténer vagy a cserefelépítmény tömegét tanúsító bizonylat ellenőrzése során követendő egységes hatósági eljárásrendről, mely a 261/2011. (XII. 7.) Korm. rendelet 22. § (2a) bekezdésében foglalt rendelkezés egységes ellenőrzésére vonatkozóan a következő tartalommal került kiadásra:

 

  • „Amennyiben a közúti ellenőrzés során az előírt bizonylat nem áll rendelkezésre, a konténer vagy a cserefelépítmény tömegét, fontosabb jellemzőit tanúsító bizonylatként olyan tömegadatot tartalmazó dokumentumok, azok másolatai, táblák, a fuvarozásban használt okmányok fogadhatók el, amelyből egyértelműen megállapítható a konténer vagy cserefelépítmény és a rakomány együttes tömege, akkor is, ha külön adatközlőn szerepel. Ezekből az adatközlőkből megállapíthatónak kell lennie a járművön szállított tömegnek.
  • Amennyiben az adatközlők adataiból nem állapítható meg a konténer vagy cserefelépítmény tömege, abban az esetben alkalmazandó a156/2009. (VII. 29.) Korm. rendelet 1. melléklete szerinti 30.000,- Ft összegű bírság kiszabása a bizonyítási eljárás lefolytatása után a fuvarozó vagy a feladó, vagy a fuvarozó és a feladó részére.
  • A konténer vagy cserefelépítmény saját tömegére vonatkozóan a jóváhagyás, certifikát, CMR okmány, fuvarlevél, adattábla, mérési bizonylat, adatlap és egyéb adatközlők fogadhatók el bizonylatként.”

A fentiek jogszabályba történő beillesztésére az ITM megtette a szükséges lépéseket, az ellenőrzések egységesítése, azonos értelmezése és alkalmazása érdekében a NAV és a rendőrhatóság részére is megküldte a tájékoztatást.

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések