Flickr
Blogger
Youtube
Facebook
Google+
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078
  • 06 20 938 4663

Az Európai Parlament (EP) tegnap első olvasatban megszavazta a közúti árufuvarozásra vonatkozó csomagot (sofőrök kiküldetésére, a pihenőidejére és a kabotázsra vonatkozóan), mellyel szigorítaná a fuvarozók munkakörülményeire vonatkozó szabályokat a munkavállalók érdekeinek védelme érdekében.

A hivatalos álláspont szerint:

***Az EP a kabotázs keretében elvégzett fuvarokra 3 napos időkorlátot akar felállítani és kötelezővé tenné a határátlépés rögzítését a jármű tachográf készülékében. A rendszerszerű kabotázs elkerüléséhez a kamionoknak 60 órát saját országukban kellene tölteni, mielőtt újabb kabotázsra indulhatnak;

***Kiterjesztenék a kiküldött munkavállalókra vonatkozó szabályozást, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy a munkavállalók jövedelmét annak az államnak a fizetéseihez kell igazítani, ahol éppen munkát végez (pl.: ha a magyar kamionsofőr francia fuvart teljesít, akkor annyi bér illeti, mint a francia kollégáját);

***A sofőröknek legalább négyhetente otthonukban kell eltölteniük a heti pihenőt, hétvégén pedig a kamionon kívül kell pihenni, tehát külföldi fuvar esetén szállodai költségekkel is egységesen számolni kell.

A közúti árufuvarozási szektor működési és adminisztrációs költségeit és terheit növelő mobilitási csomaggal kapcsolatos jogszabályok képezik az EP első olvasatát, mely majd az intézményközi egyeztetések során kapja meg végső formáját. Ennek elfogadása azonban már a májusi EP-választások után alakuló új Parlament feladata lesz.