Flickr
Blogger
Youtube
Facebook
Google+
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078
  • 06 20 938 4663

Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) tájékoztatása szerint a közlekedésbiztonság fokozására kiépített, immár négy éve üzemelő VÉDA Közúti Intelligens Kamerahálózat fix és mobil traffipax rendszere eddig csak a sebességhatárok be- vagy be nem tartását ellenőrizte, és elsősorban gyorshajtásból származó csekkekre számíthattak a szabálytalankodók, mostantól azonban már kiszűri azokat a szabálytalan gépjárművezetőket is, akik elmulasztják használni a biztonsági öveiket. Természetesen eddig is lehetett ebből a kihágásból fakadó büntetésre számítani, de csak akkor, ha eleve gyorsan hajtott az autós. Innentől kezdve azonban már akkor is elkészülhet a fotó, ha a sebességhatárokon belül, de öv nélkül autózik valaki. Fontos tudni továbbá, hogy a biztonsági öv használatának mellőzése nem tartozik az objektív felelősség hatálya alá, azaz a bírság nem a gépjármű üzemeltetőjét, hanem a szabálysértést ténylegesen elkövető személyt terheli.  Az eljárást nem automatizált módon folytatja le a hatóság, ahogyan azt a gyorshajtás esetében, a felvételeket minden esetben az illetékes rendőrkapitányság értékeli ki, így a lefolytatott eljárásban a jogsértés ténye teljes mértékben bizonyítható, a biztonsági öv használatának elmulasztásáért a jármű vezetőjére, illetve az utazó személyre - lakott területen belüli vagy kívüli, illetve autópályán történő elkövetéstől függően - 20.000 forintig terjedő közigazgatási bírság szabható ki.

A digitális tachográf kártyákra vonatkozó új EU-s rendelkezések értelmében 2019. június 15-e után kizárólag új típusú, úgynevezett második generációs (GEN2) digitális tachográf kártyákat adhatnak ki a tagállamok arra illetékes hatóságai. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) ugyanakkor már jelezte, hogy várhatóan 2019. szeptemberéig nem tudnak majd GEN2-es kártyákat kiadni, ezért a 3 hónapon belül lejáró kártyákat 2019. június 15. előtt meg kell újítani!

Bővebben...

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 2019. évre közzétett ellenőrzési céljai között a költségvetési bevételek védelme, a rejtett gazdaság és az adóelkerülések visszaszorítása, valamint az önkéntes jogkövetésre való ösztönzés áll. Ennek érdekében az adóhatóság az egyre nagyobb mennyiségben rendelkezésre álló valós idejű adatok kockázatelemzésével és a gyors ellenőrzésekkel megpróbálja a fenti célkitűzéseket teljesíteni, kiemelten az alábbi területek vonatkozásában is:

Bővebben...

A pénzügyminiszter 4/2019. (IV. 5.) PM rendelete rendelkezik a magyarországi telephelyű gépjárművek, továbbá más tagállami telephelyű és magyarországi rendeltetési hellyel rendelkező gépjárművek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási fedezetének fennállását tanúsító igazolóeszközökre vonatkozó szabályokról szóló 34/2009. (XII. 22.) PM rendelet módosításáról. A 2019. április 6-tól hatályba lépett szabály szerint a biztosító - vagy az alkusz - nem csak papír alapon küldheti meg az üzembentartónak a biztosítás meglétéről szóló igazolást, hanem elektronikusan is megteheti azt. Erről azonban meg kell állapodni az ügyféllel. A zöldkártya igazolás is megküldhető elektronikusan, de ilyenkor a biztosító vagy az alkusz köteles felhívni az üzemben tartó figyelmét arra, hogy a zöldkártya kizárólag zöld papírra nyomtatva alkalmas a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) fedezet meglétének igazolására. Az üzembentartó kérésére a biztosító a zöldkártyát az elektronikus út mellett papír alapon is díjmentesen rendelkezésére bocsátja.

Az Európai Parlament (EP) tegnap első olvasatban megszavazta a közúti árufuvarozásra vonatkozó csomagot (sofőrök kiküldetésére, a pihenőidejére és a kabotázsra vonatkozóan), mellyel szigorítaná a fuvarozók munkakörülményeire vonatkozó szabályokat a munkavállalók érdekeinek védelme érdekében.

Bővebben...