Youtube
Facebook
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyezned kell a JavaScript használatát.
  • 06 1 261 0078

Az utóbbi idők óriászivatarai okán több médiában is megszólaltak az autós szakértők, mivel igen veszélyes lehet egy kényszerű autós „csónakázás”. A néha már katasztrófaszerű helyzeteket az úton közlekedők elkerülni nem tudják, és ha nincs mód félreállni és kivárni a vihar elmúlását, a vizek elfolyását, jó, ha megfogadják a következő tanácsokat.

 

Lépéstempóban, egyenletes, lassú sebességgel haladjunk, ugyanis ha nem így teszünk megtörténhet az, hogy amint a kocsi orra tolja maga előtt a vizet, hullámok keletkeznek, és vizet szívhat a motor. A víz összenyomhatatlan, nem sűríthető, járó motornál - legyen az benzines vagy dízel - az égéstérben ott lévő egyéb alkatrészek mellett fog kvázi helyet keresni magának, aminek következtében a szelepszárak, hajtókarok meghajolhatnak, esetleg eltörhetnek, amiből komoly károk lehetnek.

Nagy esőzés esetén alapvetés, hogy nagyjából a felni közepe tekinthető olyan vízmélységnek, amin még gond nélkül átkelhetünk. Felette, az ajtók alsó vonalánál kezdődik a veszélyes történet, amikor is a motortérbe, a kabintérbe is befolyhat a víz. A csatlakozók bár kapnak cseppvédelmet, a komolyabb vízmennyiséget nem tolerálják. Az elektronika igen érzékeny az ilyesmire, egy óvatlan átkelés a pocsolyán, nagyon rövid távon kontakthibák forrása lehet, a féltengelyek mentén bejutó koszos víz pedig gyorsan el fogja használni a csapágyakat.

Még súlyosabb eset, akár közlekedés közben, akár parkoló állásban, amikor már felvetődik a gyanú, hogy a víz elérhette a szívócsonkot. Egy ilyen helyzetben a legfontosabb az, hogy ne indítsunk rá, ha nem akarunk komoly javíttatási költséget viselni.

A viharban való közlekedés után segíthet, ha elvisszük az autót egy szervizbe, szárításra, zsírozásra, átnézésre, sőt ahol van karosszériás kabin, ott infralámpával a vizet kapott autókat ki szokták szárítani.

A hibridek, illetve elektromos autók elterjedésének korában felvetődik az is, ezek mennyire veszélyeztetettek. Műszaki szakértők szerint az elektromos hajtásrész talán a legkevésbé kockázatos, a csatlakozók, az motorelektronika is komoly nedvesség elleni és érintésvédelmet kap, az akkumulátorokba is szinte kizárt, hogy víz kerüljön, de a fenti problémákra a belsőégésű motoroknál ugyanúgy kell figyelni.

Joomla! hibakereső konzol

Hibák

Munkamenet

Profilinformációk

Memóriahasználat

Adatbázis lekérdezések